2022劇場界首個震撼彈 ── 莊梅岩╳黃子華╳潘燦良《最後禮物》

未到2022年,劇場界周二(23/11)率先向觀眾投下新一年首個本地製作「震撼彈」── 黃子華與潘燦良將會攜手合作,演出全新原創舞台劇《最後禮物》,劇本由曾經六度奪得「香港舞台劇獎」最佳劇本獎的莊梅岩創作。

 

熟知話劇圈行情的讀者應該記得,「子華神」和阿燦過去先後各自在莊氏創作的演出裏擔正,前者是「第40屆香港藝術節」特約創作的明星劇場《野豬》(2012),後者則包括《教授》(2014)、《短暫的婚姻》(2019)和《聖荷西謀殺案》(2021)三套作品,惟從沒試過同台演出,故今次三人「合體」的消息一出,社交網絡上已迅即出現洗版潮,個個都話開心又擔心,因為這個重磅黃金組合著實吸引,就算公演30場,相信仍然不足以應付市場需求,撲飛難度只會有增無減,大會策劃及監製馮貽柏表示,假若《最後禮物》12月初(7/12)公開發售後反應空前熱烈,仍會跟一眾演員商議加場。

 

對於今次終於能夠與「劇帝」(香港舞台劇獎最佳男主角)阿燦合作,「子華神」坦言這是夢寐以求的事,因為他倆頗有淵源,前後腳加入香港話劇團,屬同門師兄弟,加上一直以來都視對方為偶像,劇本又是出自莊梅岩手筆,所以收到劇組邀請後,二話不說便答應演出。「子華神」日前在清水灣片廠拍攝宣傳海報之後受訪時說:「我會講下笑啦,但有啲嘢我唔講笑,我話『偶像』呢,係的而且確,我諗佢(潘燦良)可能係香港我其中一個,單講係舞台呢,我係睇得最多嘅人,我諗我睇咗起碼有十套戲以上,唔覺唔覺。」獲戴高帽的阿燦隨即回應師兄,「你都唔係做好多(舞台劇),但我都有睇㗎。當呢件事開始發生嘅時候,子華會做一個咁嘅戲,又搵我同佢一齊做,我覺得係一個好難得嘅機會,我覺得應該一定要去做嘅。」

 

談到今次演出的故事,「子華神」竟然願意率先為大家「劇透」? 「大家知道前排有套劇叫《大叔的愛》,我哋呢一個戲呢叫《最後禮物》,但我自己心目中,佢有權係叫做《大叔的恨》,因為而家「大叔」(韓文「아저씨」)好吃香嘛,我哋兩個「阿渣C」其實係喺呢個戲裏面,唔講畀大家聽係講乜嘢嘅,但係呢兩個大叔之間係有好大嘅恨喺度。」阿燦補充:「又因為好多嘅愛喺裏面,先至會恨得咁緊要。」子華聽到這句之後急忙澄清,「嗱,大家唔好誤會,唔係『叔叔的愛與恨』嚟嘅,同埋呢個唔係剩係你同我做嘅戲,(潘:仲有好多人做㗎!)其實我幾震撼,我哋有一次圍讀,我見到在座嗰啲演員,我都認為個個都係獨當一面,『吓?你竟然會嚟呢一度,幫我哋一齊做呢個戲?』我自己覺得,真係一個重量級嘅製作,其他有份參與嘅(演員),有佢(主演)我都會去睇㗎喇真係嗰啲戲,而家係一堆。」最後兩位主角強烈呼籲就算身在海外的觀眾,要「嗱嗱聲」返香港隔離睇騷。真係如果你依家係外國,都應該拿拿聲返來隔離,因為距離開騷的日子,大概只有一個半月的時間。

 

除了兩位主角外,其他演出陣容計有兼任戲劇顧問的陳曙曦,還有韋羅莎、黎玉清、區嘉雯、余翰廷、陳康、廖愛玲、梁浩邦和黎濟銘。由於時間緊迫,現時劇組已經開始投入綵排工作,惟編劇莊梅岩現時身在美國,參加愛荷華大學的國際寫作計劃,稍後才會返港,所以開會、圍讀,以及即將的綵排,大家都以視像方式溝通。《最後禮物》2022年1月7日至2月13日期間於香港演藝學院歌劇院公演,共演30場,票價由480港元至880港元不等,11月29日Citi信用卡客戶優先購票,12月7日快達票公開發售。